top of page

Як навчити клієнта кордонам? 10 порад супервізора.

Фото автора: Психолог Сухорукова АнастасіяПсихолог Сухорукова Анастасія

Я гадаю, що абсолютно кожен наш клієнт має проблему з кордонами. Не може сказати «ні», ображається чи пасивно-агресивно реагує на порушення своїх кордонів та порушує кордони інших. Ми розуміємо, що якщо є одне, то буде й інше.

Тож, без довгих прелюдій - тримайте:

  1. Не бійтесь дозовано давати емоційний відгук на порушення кордонів вашим Клієнтом. Етично, з розумінням навіщо і уважністю до його на це реакцій.

  2. Виражайте ваше емоційне ставлення до порушення кордонів Вами (так-так, ми це теж робимо і навіть в кабінеті).

  3. Називайте ситуації в терапії, де бачите порушення кордонів клієнта в його оточенні, в терапії, в досвіді.

  4. Нормалізуйте гнів і страх, як реакції на порушення кордонів різної сили, лише через емоції і їх розпізнаванн ми і розуміємо і відчуваємо свої кордони.

  5. Допоможіть знайти оптимальну для клієнта форму відмови та захисту своїх кордонів - вона не буде для всіх однаково. Для когось буде оптимальним проявити щдорлву агресію, а для когось, особливо на початку, буде достатньо виробити певне ставлення до порушення кордонів.

  6. Ваші власні кордони в терапії і поза нею мають бути відчутними, на вашому прикладі свідомо і несвідомо Клієнт навчиться, що таке кордони і як їх відстоювати, і ще важливіше - відчувати і утримувати.

  7. Допоможіть клієнту виробити свою стійку і непохитну систему цінностей, уявлення про «добре» і «погано», шляхом дослідження його внутрішніх реакцій на реальні історії його життя і називаючи речі своїми іменами. При тому, не забувайте про чутливість і налаштованість.

  8. Поясніть, як працюють кордони інших людей. Що поняття про «занадто» у кожного своє, і коли інша людина просить зупинитися, каже «досить» - значить досить.

  9. Також важливо назвати ті кордони, які є універсальними до всіх і які порушувати не можна. Поясніть про кола рідної близькості і те, що правила в них можуть і мають відрізнятися.

  10. Допоможіть клієнту зрозуміти, що порушення кордонів може бути навіть у хороших вчинках, якщо вони не були узгоджені і якщо вони не є потрібними чи доречними для якоїсь зі сторін. При чому, це може мінятися.


Якщо у вас є питання, думки чи досвід, яким ви хотіли б поділитися - ласкаво прошу в коментарі та ПП.


ДЯКУЮ ЗА ВАШ ЧАС!

Як навчити клієнта відчувати, утримувати і відстоювати свої кордони?
10 порад супервізора щодо роботи з кордонами

Comentarios


©2024 by Психолог Сухорукова Анастасія

bottom of page